Dierendag voor dier en mens

Vandaag is het dierendag. En zo fietste er vanmiddag langs mijn voorraam een drieling van oudere dames. Alle drie hetzelfde in het wit gekleed, met ieder een kleine hond in een mandje achterop. Ik zie het nog voor me nu ik mijn ogen half dichtdoe.

De drie dames keken triomfantelijk rond, de huizen langs en langs elkaar heen; of ze goed gezien werden. En dat werden ze. De drie honden ook, dat zal wel door dierendag komen.
Mensen die hun dieren laten zien op een dierendag als deze, mogen zelf wel wat op de achtergrond zichtbaar zijn vind ik. Voorop je fiets en dan als drieling in het wit door de straten gaan fietsen met achterop je hond is ook een mooie dankbare dierendaggedachte. Ook al weet je geen van drieën dat het je dier is waar het om gaat en niet om je fiets, je drielingschap, je doel of je witte kleren.

Sommige dierendagmeningen, plannen of uitingen aan dierendag mogen naverteld worden, andere zijn meer voor de dieren zelf, of zijn meer voor het dierenleed bedoeld, denk ik. Of ze zijn nieuws natuurlijk, zoals nu.

 

Dit bericht werd geplaatst in Tobe's Columns. Bookmark de permalink .

Een reactie op Dierendag voor dier en mens

  1. joke van der pad zegt:

    Een mooi verhaal weer Tobe.
    Dankjewel daarvoor!
    Straks weer snel met de bus langs de deuren voor de dierenbescherming.
    Hartelijke groet,
    Joke van der Pad

Reacties zijn gesloten.