Zoals zij was kon vouwen… iedere dag wel nieuwe gedachten volgen

Nu ik wat oude Gedachten hardop nakijk, valt mij op dat ze geleidelijk langer worden en zinnen zich willen bundelen. Dat doet mij denken aan mijn oma, de stilste van de twee, waar ik soms ineens spontaan op begin te lijken.

Zoals zij was kon vouwen met haar zachte handen en zo haar stapels bundelde tot in de kast. Waarachtig, als geen ander! Waar het heerlijk rook naar was en waar zij die stapelde, bleven wij kijken. Hoe hoog dat wel ging! Waar zíj dan keek, gingen wij met onze ogen naar binnen waar wij stilaan elkaars gedachten streken en deze met lange witte lakens tot stapels vouwden. Als ik mij nu over een hand strijk of over mijn hart, dan voel ik het nog steeds.

– Geplaatst op Laatste gedachten #7 oktober 2011


Dit bericht werd geplaatst in Tobe Nieuws. Bookmark de permalink .

2 reacties op Zoals zij was kon vouwen… iedere dag wel nieuwe gedachten volgen

  1. Daisy zegt:

    Mooie herinnering, en mooi geschreven!
    Groet van d!

  2. Sabine zegt:

    Ontroerend mooi!

Reacties zijn gesloten.