Roerend mijn gedachten om

Iets scheelt soms een lepeltje in een doosje.
Klein, onmisbaar, glimmend,
roerend als het er mee eens is,
gepoetst of stilgelegd naast haar kopje.

Ergens hoor ik een houtduif zeker.
Een tortelduif, kan ook.

Roerend dat gekoer. Vroeger als kind
spaarde ik dat koeren,
als geluid. Deed het in papieren doosjes
in gedachten die mij roerden
door een te vroege ochtend heen.

Dit bericht werd geplaatst in Tobe's Gedichten. Bookmark de permalink .

4 reacties op Roerend mijn gedachten om

  1. met binnen alleen het gierende geluid van de wind om ons huis, stil genieten van het beeld op mijn scherm : de woorden overdenkend en kijkend naar die lepeltjes. Jaloezie onderdrukkend.
    Evelien

  2. Joke zegt:

    Dag Tobe,

    Mooi!!!!!

  3. Sabine zegt:

    Echt prachtig!

  4. En de storm roert rondom mijn huis, draaikolken van hagel en regen wil ik sparen om ze te delen. De indigolucht is te mooi om te missen, ik kijk ernaar en geniet terwijl de storm verder buldert bliksem flitst zonder donder, het geluid gaat verloren in gebulder.

Reacties zijn gesloten.