Tellen en door je telraam kijken

Vanmorgen bij het krieken van de dag herinnerde ik mij hoe ik als kind schapen telde. Langzamerhand kwam ik ook op andere dieren. Vaak telde ik dan huisdieren die ik dan ook echt hield in mijn fantasie, bijvoorbeeld een roedel honden, een toom kippen of natuurlijk een kudde schapen. Ik telde ze op mijn telraam, iedere kleur kraal een ander dier.

Daarnaast had ik ook altijd één of meer herdershonden, wat witte katten en een zwarte raaf die ik echt liet spreken.

Prachtig als ik ze dan telde en hoe ze echt naar me keken en me vertrouwden.
Soms zie ik nu wel eens een vreemd dier dat ik vroeger telde. Als het me dan nu aankijkt, dan weet ik het weer: ‘Jou heb ik vroeger als kind eens geteld’.
Tussen mijn twintigste en dertigste telde ik in plaats van dieren ook wel mensen met vreemde beroepen. De meeste bijzondere schreef ik helemaal uit op een sigarendoos. Net als mijn zegeningen die ik daarna een tijd heb bijgehouden. Ik ga eens kijken of ik die nog ergens heb.
Het mooie aan het tellen van dieren, vreemde beroepen en zegeningen is de volgorde en dat er een ritme komt in de ruimten tussen het tellen en je gedachten.

Dit bericht werd geplaatst in Typische Tobe's. Bookmark de permalink .

3 reacties op Tellen en door je telraam kijken

  1. Sabine zegt:

    ‘Het mooie aan het tellen van dieren, vreemde beroepen en zegeningen is de volgorde en dat er een ritme komt in de ruimten tussen het tellen en je gedachten.’ Prachtig!!!
    Blijf tellen en vertellen. Je doet er niet alleen jezelf, maar ook vele anderen een plezier mee!

  2. Ik sluit me van harte aan bij Sabine!!
    Ik word altijd blij om jouw verhalen groot of klein te lezen.
    Het tovert immer een blij gevoel.
    Hartelijke groet en dank,
    Joke

  3. cornutus zegt:

    Ik weet nog niet goed wat ik mooier vind, jouw verhalen of de tekeningen.
    Tel je overigens nog steeds?

Reacties zijn gesloten.