Een weg vragen

‘De weg, wij zoeken de weg, want die zijn we kwijt’, zeiden de man en vrouw aan mijn deur.
‘Wat is uw vraag?’, vroeg ik daarop.
‘Wij zijn slechts een verdwaald stel die de weg kwijt is’, was hun antwoord.
Maar welke weg zoeken jullieof waar willen jullie heen?’ probeerde ik nog eens.
Ze keken me verbaasd – en tegelijk vragend aan, of het de weg naar Rome betrof, of Parijs, of dat ze het in Keulen hoorden donderen.
Net liepen ze weer langs, maar nu terug.
Sommige mensen blijven zoeken of vragen naar een bekende of onbekende weg.
Andere lezen boeken of gaan zich te buiten aan kaas of chocola.
Gelukkig hadden zij elkaars armen stevig om elkaar heengeslagen.

.

* Deze Typische Tobe verscheen op 16 januari 2012 ook als kortverhaal op 120Woorden

Dit bericht werd geplaatst in Typische Tobe's. Bookmark de permalink .

8 reacties op Een weg vragen

  1. ton zegt:

    Maar waar hadden ze de weg het laatst gezien? Leer ze systematisch zoeken Tobe, want anders worden ze wellicht door de bank genomen!

  2. Deze is weer ontroerend mooi……dank!

  3. Bea zegt:

    De onbekende weg kan inderdaad soms vragen oproepen…
    Dit verhaaltje weer met een glimlach gelezen!
    Dank je wel !
    Vrolijk groetje Bea.

  4. DitisOokzo zegt:

    Och Tobe! Ik liep net de ijsberen, want ik wilde iets zeggen en ik was het kwijt. Ik keek naar links en toen naar rechts en tjdens het ijsberen vergat ik zelfs bijna dat ik uberhaupt wat wilde…… Ooo dat was het!! Nu weet ik het weer.
    Wat een prachtig verhaal heb je geschreven! Zelfs na de vierde keer nog.

  5. Sabine zegt:

    Prachtig, die laatste zinnen. Ook weer een hele mooie illustratie trouwens!

  6. dagmaar zegt:

    Ik word wel nieuwsgierig…
    Hoelang waren ze hem al kwijt, de weg?
    Zou die nog wel bestaan dan?
    En, vonden ze het erg, eigenlijk?

  7. Kostelijk verhaaltje en dito tekening!!!
    Joke

  8. cornutus zegt:

    Het heeft wel iets, een weg vragen. Meestal komen ze aan je deur om jou dé weg te wijzen. Wel zo sympathiek om nu eens de rollen om te draaien. Want is eigenlijk niet iedere weg goed?

Reacties zijn gesloten.