Pedaalemmerzakken gezocht

Waar waren ze nou? Ik dacht dat ik mijn zakken voor de pedaalemmer op het aanrecht had neergelegd. Niets was minder waar. Weg zakken, net nu ik iets wilde weggooien aan prullen uit de prullenbak en een bordje schillen van een sinaasappel in de pedaalemmer.
‘Pedaalemmerzakken Pedaalemmerzakken’, dacht ik hardop. En ik zei het ook nog eens, maar ik zag ze niet. Nergens.
Soms loopt een ‘ToDo-Ding’ danig in de war. Je loopt uit, je vergeet de tijd of wordt opgehouden aan de deur met een praatje. De kunst is om met wat zacht neuriën je gedachten te verrassen en de rest van de middag gewoon eens te besteden aan het verruimen van je blikveld of het opnieuw inruimen van je bestekla.
Hoe dan ook, ik liet het zakken zoeken voor wat het was en en ging aan de slag met het kloppen van het lange gangkleed. Ik klopte en klopte maar het bleef wonderlijk waar mijn gedachten waren toen de pedaalemmerzakken verdwenen.
En waar lagen ze nou Tobe? Precies, in de broodtrommel. Misschien dat ik dacht dat ik pedaalemmerzakken voor broodzakken kon gebruiken.

Dit bericht werd geplaatst in Typische Tobe's. Bookmark de permalink .

3 reacties op Pedaalemmerzakken gezocht

  1. Tobe, ik lees je zo ontzettend graag!
    Dank je wel voor jouw gedachtenspinsels.
    met hartelijke groet, Boudewijn

  2. Nooit kunnen bedenken dat pedaalemmerzakken een beetje saaie zondag kleur
    konden geven!
    Dank!
    Joke

  3. cornutus zegt:

    Wij gebruiken de – schone – pedaalemmerzakken wel eens om brood in te doen: zelfgebakken croissantjes, een half stokbrood. Dat mag je gerust weten. Dus ik vind het niet zo vreemde plek om de zakken neer te leggen.
    Overigens gebruiken wij ook pedaalemmerzakken in onze afvalemmer, die feitelijk geen pedaalemmer is, maar gewoon een plastic bak die aan de binnenzijde van het kastdeurtje is gemonteerd. Maar dat hoeft verder niemand te weten.

Reacties zijn gesloten.