Jarige Driekes, jarige Holkje

Morgen zijn er twee jarigen. Ik lees het net op mijn kalender. De ene is een man met twee rechterhanden.
Hij maakt alles wat zijn ogen zien en zijn naam is Driekes, de ander is zijn vrouw die dat goed gezien had, zij heet Holkje. Soms maakt zij na wat hij maakte. Of andersom, dan maakt hij na wat zij maakte. Zo staan er twee theemutsen op tafel en twee ganzen voor het raam. Ze hebben ieder een kussen met een bonte specht van de ander op de bank om ’s avonds knus tegen aan te zitten.
Als Driekes maakt wat hij ziet en Holkje kijkt, dan zetten ze daar soms een bepaald gezicht bij op. Zuinig, strak of met een open lach. Je kunt het niet voorspellen. Maar verrassend is het wel. Vast, ook voor elkaar. Ieder gezicht is een foto waard met hun markante koppen.
Morgen zijn ze beiden jarig en ik bedenk wie het eerst aan wie een cadeau gaat geven en wat ze er bij zeggen.
‘Nee, jij eerst, toe maar, maak open.’
‘Nee nee-ee, na jou.’
‘Jij mag eerst, echt!’
‘Een mooie ben jij, ik was vorig jaar eerst, dus nu mag jij…’
En zo gaat het misschien nog wel een tijdje door. Hoe het ook zij, ik breng Driekes een kaart en ik breng Holkje een kaart. Benieuwd als ik ben wie de post leest en de kaart aan de ander aanreikt: ‘Kijk, voor jou, het is van Tobe’.
Maar dan ben ik zelf natuurlijk al weer in velden en wegen vertrokken.

Dit bericht werd geplaatst in Typische Tobe's en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Jarige Driekes, jarige Holkje

  1. Lief verhaal, Tobe. Heb het gedeeld. Deze “gewone” hersenspinsels worden te weinig geschreven in deze gevoelloze jaren😉 Keep up the good work!

  2. hetklopt zegt:

    Zullen ze ook hetzelfde cadeau voor elkaar gemaakt hebben?

  3. Sabine zegt:

    Symmetrisch geluk. Mooi!

  4. DitisOokzo zegt:

    Die Driekes en Holkje – dat is mij een stel zeg. Daar hoor ik graag meer over, voordat ik er over droom en alles verzin. Ik heb tijdens het lezen gelachen en lichtjes met mijn hoofd geschud uit liefde. Wat een stel dus.
    Ik ga hem vast nog eens lezen en hem toevoegen aan mijn herinnering.

  5. botervliegje zegt:

    en ook nog op dezelfde dag jarig….

  6. cornutus zegt:

    En ook weer vreselijk aardig van jou om kaarten te sturen!

Reacties zijn gesloten.